Ricoh kondigt de tweede functie-uitbreidende firmware-update aan voor de “GXR”

Tokio, Japan, 29 oktober 2010—Ricoh Co., Ltd. (president en CEO: Shiro Kondo) heeft op 1 november 2010 de tweede functie-uitbreidende firmware-update uitgebracht voor de GXR-serie van hoog presterende compacte digitale camera's die in december 2009 werden geïntroduceerd.
Bij het GXR-systeem zijn de zowel de lens, beeldsensor als beeldverwerkingprocessor in de camera-unit geïntegreerd in plaats van in het camerahuis, zodat een revolutionair uitwisselbaar unitsysteem ontstaat dat werkt met een schuifmechanisme voor het aanbrengen en verwijderen.
Deze functie-uitbreidende firmware-updates van Ricoh zijn ontwikkeld naar aanleiding van opinies en verzoeken van een groot aantal klanten die via enquêtes bij klantenregistratie ten tijde van aankoop en via andere kanalen zijn ontvangen. Met deze tweede update kunnen klanten die al een GXR bezitten hun firmware bijwerken voor gebruik van de nieuwste functies en instellingen waarmee de prestaties en bruikbaarheid van de camera worden verbeterd en uitgebreid.

De firmware voor functie-uitbreiding en aanwijzingen voor het gebruik kunnen gratis worden gedownload van de Ricoh website.

<Functie-uitbreiding>

• (1) Toevoeging van “Screen Magnification Position Movement” bij het fotograferen
    De vergrotingspositie van de opnamedisplay kan nu tegelijk met de verschuiving van het AF/AE-doel of het macrodoel worden uitgevoerd. Dit wordt zowel bij automatische als bij handmatige scherpstelling ondersteund. (Macro-target verschuiving wordt alleen op units met macrofunctie ondersteund.)

• (2) Toevoeging van 3 handige vergrotingsfactoren voor de controlefunctie op scherpstelling
    U kunt kiezen uit een vergrotingsfactor van 2:1, 4:1 en 8:1 in het opnamescherm. Verder kunt u de vergrotingsfunctie aan de Fn1 of Fn2 functietoets toewijzen.

• (3) Toevoeging van “spot AF, macro AF area selection”
    U kunt kiezen uit een normale of uiterst precieze "speldenprik" grootte van het autofocusgebied als Spot AF is geselecteerd of u de macrofunctie gebruikt. (Wanneer de GR LENS A12 50mm F2.5 MACRO of GR LENS A12 28mm F2.5 wordt gebruikt, is alleen Spot AF beschikbaar.)

• (4) Toevoeging van “ADJ key and Fn key registration function” bij het wijzigen van de beeldverhouding
    U kunt de functie voor het wijzigen van de beeldverhouding nu aan de toetsen ADJ, Fn1 of Fn2 toewijzen.

• (5) Toevoeging van de “key custom setting initialization” functie
    De door u gemaakte toetsinstellingen kunnen weer op hun beginwaarden worden ingesteld.

• (6) Toevoeging van de “My Setting delete” functie
    U kunt de geregistreerde "My Settings" voor de keuzeknop en het vak "My Setting" weer op hun beginwaarden instellen.

• (7) Toevoeging van de “Shutter half-press confirm” functie in het DIRECT-scherm
    Door de sluiter in het DIRECT-scherm half in te drukken bevestigt u instellingswijzigingen.

• (8) Ondersteuning van Exif2.3
    Exif2.3 wordt nu ondersteund.

• (9) Toevoeging van “Noise Reduction AUTO”
    U kunt de effecten voor ruisonderdrukking nu automatisch op de camera aanpassen met de AUTO functie.

• (10) Macro AF Distance Limitation
    Bij het maken van opnames met de GR LENS A12 50mm F2.5 MACRO is het nu mogelijk om een opnameafstand (afstand waarbinnen de autofocus kan scherpstellen) te selecteren tussen de 7-14 cm of 12-30 cm om overlappende afstandbereiken te bieden.

• (11) AF Acceleration
    Het aandrijfsysteem van de autofocuscontrole is verbeterd en versneld. In samenhang met deze wijziging is de AF-functie (QK-AF en FR-AF keuzefunctie) uit het instelmenu verwijderd. (Wanneer de GR LENS A12 50mm F2.5 MACRO wordt gebruikt.)