Recent Press Releases

Ricoh brengt de eerste firmware-update uit voor de GR DIGITAL IV

Ricoh Company, Ltd. (CEO: Shiro Kondo) zal op 27 februari 2012 de eerste firmware-update met nieuwe functies uitbrengen voor de geavanceerde GR DIGITAL IV-camera (gelanceerd in oktober 2011).

De nieuwe firmwareversie is een antwoord op de vele ideeën en vragen die we ontvingen van klanten die hun camera registreerden en daarbij op onze enquête reageerden. Met de nieuwe firmware voegen bezitters van de gegeerde GR DIGITAL IV nieuwe functies en instellingsmogelijkheden toe aan hun camera. Bovendien worden dankzij deze update de prestaties en het gebruiksgemak van de camera nog verbeterd.

De firmware en de handleiding bij de functies kunnen gratis gedownload worden van de website van Ricoh.

Eerste update met nieuwe functies voor de GR DIGITAL IV

< Nieuwe functies >

1. Nieuwe functie voor vermelding van het copyright
    • De gebruiker kan eigen copyrightinformatie laten vastleggen in de Exif-gegevens van foto's wanneer de opname wordt gemaakt. De tekst kan tot 46 alfanumerieke tekens lang zijn en wordt weergegeven in de gedetailleerde bestandsinformatie op het beeldscherm.
  2. Verbeterde automatische belichtingssnelheid
    • De snelheid van de automatische belichtingsregeling is verbeterd zodat de juiste belichting nog sneller geselecteerd wordt.
  3. Nieuwe functie voor koppeling van de snapfocusafstand aan de ADJ.-schakelaar en de Fn-knop
    • De snapfocusafstand wanneer de sluiter wordt ontspannen kan nu worden opgeslagen onder de ADJ.-knop en de Fn-knop. De instelling kan gewijzigd worden zonder gebruik te maken van het menuscherm.
  4. Nieuwe functie voor informatie over intervalcompositiefoto's
    • In de gedetailleerde informatie op het beeldscherm wordt van intervalcompositiefoto's de opnameduur en het aantal samengestelde foto's weergegeven.
  5. Nieuwe instelling voor zwevende zwartwaarde voor intervalcompositiefoto's
    • Er is een nieuwe instelling "Zwevende zwartwaarde" toegevoegd aan het menu "Foto's nemen" voor intervalcompositiefoto's. Zwevende zwartwaarde kan worden ingeschakeld (standaard) en uitgeschakeld. Schakel deze functie in om ruis te verminderen bij een hoge gevoeligheid.