Persberichten

Ricoh kondigt de derde functie-uitbreidende firmware-update aan voor de GR DIGITAL III.

Tokio, Japan, 7 oktober 2010—Ricoh Co., Ltd. (president en CEO: Shiro Kondo) kondigde vandaag aan dat op 8 oktober 2010 de derde functie-uitbreidende firmware-update voor de GR DIGITAL III compacte digitale camera met hoge beeldkwaliteit (in augustus 2009 op de markt gebracht) wordt uitgegeven.
Deze functie-uitbreidende firmware-updates van Ricoh zijn ontwikkeld naar aanleiding van opinies en verzoeken van een groot aantal klanten die via enquêtes bij klantenregistratie ten tijde van aankoop en via andere kanalen zijn ontvangen. Met deze updates kunnen klanten die reeds de GR DIGITAL III bezitten hun firmware bijwerken voor gebruik van de nieuwste functies en instellingen waarmee de prestaties en bruikbaarheid van de camera worden verbeterd en uitgebreid.
De GR DIGITAL III, opvolger van de in november 2007 gelanceerde GR DIGITAL II, beschikt over een F1.9 lens met groot diafragma en levert een hoogwaardige beeldkwaliteit met een compact camerahuis.
De firmware voor functie-uitbreiding en aanwijzingen voor het gebruik kunnen gratis worden gedownload van de Ricoh website.

[GR DIGITAL III functie-uitbreidende firmware: Uitgave 3]

<Functie-uitbreiding>

• (1) Toevoeging van “high contrast B&W”
    Maak zwart-wit foto's met een hoger contrast dan normaal. U kunt foto's met een korrelig effect maken zoals bij gebruik van een fotorolletje met ultra-hoge gevoeligheid in een normale fotocamera of met "push processing film" tijdens het ontwikkelen.
  • (2) Toevoeging van “cross process”
    Maak foto's met kleuren die aanzienlijk verschillen van de kleuren in normale foto’s en die lijken op foto’s van de "cross-processing" film-fototechniek. U kunt een kleurenschema (basis, magenta of geel) kiezen en tevens het vignet en contrast afstellen.
  • (3) Toevoeging van de “screen magnification ratio (MF)” functie
    U kunt een vergrotingsfactor van 4:1 (huidige factor is 2:1) voor het schermdisplay kiezen tijdens gebruik van de handmatige scherpstelling (MF).
  • (4) Toevoeging van de “My Setting delete” functie
    U kunt de geregistreerde "My Settings" voor de keuzeknop en het vak "My Setting" wissen.
  • (5) Toevoeging van de “key custom setting initialization” functie
    De door u gemaakte instellingen voor de Fn-toets, ADJ.-hendel en andere functies die zijn veranderd met het venster voor het bepalen van de instellingen voor de toetsen kunnen worden teruggesteld (zodat weer de basisinstellingen van kracht zijn).
    Opmerking: De instellingen die met "My Setting registration" zijn gemaakt worden niet teruggesteld.