Vierde firmware-update voor Ricoh's GR DIGITAL II met tal van nieuwe functies

Tokio, Japan - 15 april - Ricoh-president Shiro Kondo) heeft vandaag bekend gemaakt dat op 22 april de derde firmware-update beschikbaar komt voor de GR DIGITAL II, Ricoh's hogeresolutie digitale compactcamera die werd geïntroduceerd in november 2007.
Met zijn hoge beeldkwaliteit heeft de compacte GR DIGITAL II, evenals zijn voorganger de GR DIGITAL uit 2005, grote populariteit weten te verwerven bij zowel beroepsfotografen als ervaren amateurs en hobbyfotografen. Met de firmware-updates, die zijn ontwikkeld op basis van gebruikerservaringen verzameld via het internetforum GR BLOG, vragenlijsten die klanten bij registratie invullen, etc., wil Ricoh de nieuwste functies beschikbaar stellen voor klanten die reeds een GR DIGITAL II in hun bezit hebben. Na de eerste firmware-update van maart 2008, de tweede van juli en de derde van november, is voor de GR DIGITAL II nu een vierde update beschikbaar.

• * Voor de GR DIGITAL – de voorganger van de GR DIGITAL II – zijn vanaf maart 2006 in totaal vijf firmware-updates uitgebracht die door gebruikers op grote schaal zijn gedownload en bijzonder positief zijn ontvangen.

De nieuwe firmware-update kan samen met de gebruiksinstructies voor de nieuwe functies gratis worden gedownload van de Ricoh website.

<Nieuwe functies>

• (1)Mogelijkheid handmatig instellen flitsintensiteit.
    Wanneer de flitsstand is ingesteld op [Handmatige flitser], kan nu de flitsintensiteit handmatig worden ingesteld. Daarvoor kan een keuze worden gemaakt uit 12 niveaus, variërend van maximale flitsintensiteit tot 1/45.
    • Doordat de flitsintensiteit op een bepaald niveau kan worden vastgelegd, wordt deze niet beïnvloed door lichtreflectie van het onderwerp of de achtergrond.
    • Dit zorgt voor een relatief korte sluitervertraging, aangezien er geen voorflits meer nodig is voor het vaststellen van de belichting.
  • (2)Mogelijkheid instellen flitsmoment.
    Het flitsmoment kan worden geselecteerd uit '1st Curtain' (direct nadat de belichting begint) en '2nd Curtain' (direct voordat de belichting eindigt).
    • Normaal kan het beste worden gekozen voor '1st Curtain', dan gaat de flitser af zodra de ontspanknop wordt ingedrukt.
    • '2nd Curtain' kan bij het fotograferen van een bewegend onderwerp in de flitsstand Slow Synchro (langzame synchronisatie) voor beelden met een natuurlijker lichtspoor zorgen.
  • (3)Mogelijkheid witbalanscompensatie vast te leggen bij [My Settings] (Mijn instellingen)
    Bij [My Settings] kan nu ook de waarde voor de witbalanscompensatie worden opgeslagen.

• (4)Nieuwe weergavefunctie 'TODAY'S SHOTS'
    Met de nieuwe weergavefunctie 'TODAY'S SHOTS' wordt bij het uitzetten van de camera het aantal die dag gemaakte opnamen weergegeven.

Ondersteuning

Veuillez consulter le site Ricoh Europe pour la vente et les services techniques des appareils photos numériques achetés en Europe.