Ricoh kondigt de G700SE digitale camera aan
met Bluetooth® en draadloze LAN-ondersteuning

Tokio, Japan, 21 september 2010-Ricoh Co., Ltd. (president en CEO: Shiro Kondo) kondigde vandaag de ontwikkeling en introductie aan van de nieuwe G700SE water- en stofbestendige digitale camera. Behalve de diverse mogelijkheden voor draadloze data-communicatie van de G700SE, ondersteunt deze camera tevens GPS-functies en laser-barcode-leesfuncties.

De G700SE is een nieuwe uitvoering van de G700 water- en stofbestendige digitale camera die in 2010 werd ge?troduceerd en heeft standaardfuncties voor draadloze LAN en Bluetooth® en ondersteunt daarbij het gebruik van laser-barcode-leesfuncties middels diverse opties.

Behalve de mogelijkheid voor draadloze data-overdracht naar externe apparatuur, kunt u tevens door een intern-electronische-kompas uitgerustte GPS-units (optie) te installeren, informatie voor de positie en richting toevoegen. Door de laser-barcode-lezer (optie) te installeren kunt u snel ééndimensionale (lineaire) barcodes scannen. Deze functies en opties maken de G700SE een krachtig instrument voor een scala aan gebruiksmogelijkheden, bijvoorbeeld voor onderhoud van faciliteiten (electra, gas, water, wegen, etc.), crisismanagement en andere werkzaamheden van bestuur, politie, brandweer; fotomanagement in ziekenhuizen: productiemanagement in fabrieken; en magazijnbeheer in bijvoorbeeld de transportindustrie.

<Belangrijke functies van de G700SE>

• 1. Interne Bluetooth® en draadloze LAN-functies
    • De behuizing van de camera heeft een interne Bluetooth® Ver.2.1+EDR-functie. Dankzij de mogelijkheid tot hoge-snelheid datacommunicatie met een groot aantal Bluetooth®-compatibele apparaten, kan de G700SE positiedata van nauwkeurige GPS-apparatuur ontvangen, beelddata naar pc's en smartphones versturen, etc.
    • De behuizing van de camera heeft een interne LAN (802.11b/g)-functie. Deze functie ondersteunt de "WPS-toetsverbinding" voor eenvoudige LAN-verbindingsinstellingen.
    • De G700SE kan tevens beelden versturen via draadloze LAN tijdens ontvangst van GPS-data van Bluetooth®-compatibele externe GPS-apparatuur.

• 2.GPS-unit met electronische kompasfunctie (optie)
    • De G700SE is geschikt voor de GP-1 (optie) GPS-unit die direct met de behuizing van de camera kan worden verbonden.
    • Door de GP-1 te verbinden, kunt u positie-informatie toevoegen aan de beelddata van foto's die u heeft gemaakt. En aangezien er een electronische kompasfunctie is, kunt u tevens informatie opnemen omtrent de richting waarin de foto werd gemaakt.
    • Ook is er een GPS-logboekfunctie waarmee de beweging van de camera kan worden bijgehouden.
    • Met het bijgeleverde gereedschap kan de GP-1 gemakkelijk aan de behuizing van de camera worden bevestigd.
    • Met de GP-1 bevestigd voldoet de G700SE aan de IP64 stof- en water bestendigheid standaarden en schok bestendigheid bij een val van 1,2 meter.

• 3.Laser-barcode-lezer (optie)
    • Met de G700SE kan de BR-1 barcode-lezer (optie) voor het lezen van ééndimensionale barcodes worden gebruikt.
    • Deze lezer scant de barcodes met een laserstraal en daarom is het leestempo uitermate hoog en kan het zelfs in donkere ruimtes gemakkelijk gebruikt worden.
    • Met het bijgeleverde gereedschap kan de BR-1 gemakkelijk aan de behuizing van de camera worden bevestigd.
    • Met de BR-1 bevestigd voldoet de G700SE aan de IP64 stof- en water bestendigheid standaarden en schok bestendigheid bij een val van 1,5 meter.

• 4.Compact en lichte behuizing dat in een borstzak past.
    • Het compacte formaat van 118,8 mm (B) × 71,0 mm (H) × 41,0 mm (D) en het lichte gewicht van slechts 286 gram*, maken de G700SE aanzienlijk kleiner en lichter dan het voorafgaande model Caplio 500SE. (Caplio 500SE: formaat van behuizing 133,0 mm (B) × 78, 5 mm (D) × 74,0 mm (H); gewicht van huis 430 gram)
      • *Dit gewicht is exclusief de oplaadbare batterij, SD-geheugenkaart en bijgeleverde nekriem.
  • 5.Overige functies en mogelijkheden van de G700
    • De G700SE is uitermate functioneel, presterend en gemakkelijk in gebruik dankzij functies en mogelijkheden als water-, stof-, en schok bestendigheid. Ook is het bestendig tegen chemische middelen; veiligheidsfuncties als een wachtwoord-beschermde cameravergrendeling en ondersteuning voor SD WORM ("write-once read-multiple)-kaarten; één- en tweedimensionale barcode-herkenning met het camerahuis zelf; camera-memofunctie voor het toevoegen van informatie (audio, tekst, etc.) aan de beelddata; flitser met een maximaal bereik van 10 meter; 28 t/m 140 mm groothoek-zoomlens; keuzeknop met CALS-functie en nog veel en veel meer.

<G700SE Opties>

Product Model
GPS-unit* GP-1
Barcode-lezer* BR-1
Groothoeklens DW-5
Oplaadbare batterij DB-65
Batterijlader BJ-6
Zachte houder SC-700
  • *Nieuwe optie

G700SE

Download hier met de digitale camera gemaakte kwaliteitsfoto's.